کتاب آموزش زبان برنامه نویسی حرفه ای #C

تبلیغات در سایت ما

شبکه و آنتی ویروس و نرم افزار و زبانهای برنامه نویسی

پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 1
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 28
  • بازدید دیروز : 5
  • ورودی امروز گوگل : 3
  • ورودی گوگل دیروز : 1
  • آي پي امروز : 9
  • آي پي ديروز : 2
  • بازدید هفته : 28
  • بازدید ماه : 201
  • بازدید سال : 1753
  • بازدید کلی : 329089
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 3.15.226.173
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    شبکه و آنتی ویروس و نرم افزار و زبانهای برنامه نویسی
    به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی رو در این وب داشته باشین برای همکاری بیشتر می تونین به ایمیل بنده پیغام بدین
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی

    کتاب آموزش زبان برنامه نویسی حرفه ای #C

    کتاب آموزش زبان برنامه نویسی حرفه ای #C

       

    - زبان برنامه نویسی چیست؟
    زبان برنامه نویسی دقیقا مانند زبانهای انسانی تعریف می شود. به عنوان مثال زبان فارسی، مجموعه قواعدی است که عده ای در جهان برای برقراری ارتباط بین خود از آن استفاده می کنند. به عنوان مثال یکی از این قواعد، وجود شش شخص در زبان فارسی است به نام‌های اول شخص مفرد، دوم شخص مفرد، سوم شخص مفرد و به همین ترتیب اول شخص جمع، دوم شخص جمع و سوم شخص جمع وجود دارد. به همین ترتیب می توان قواعد زیادی را نام برد.زبان های برنامه نویسی نیز دقیقاً به همین مفهوم منتهی برای ارتباط بین انسان و ماشین هستند. بسته به گستره سیستمهای کامپیوتری، زبانهای گوناگونی نیز وجود دارد. بعضی از زبانها، فقط جهت استفاده در برنامه نویسی برای وب و اینترنت استفاده می شود، برخی دیگر فقط توسط سیستمهای خاص مثل دستگاههای CNC قابل استفاده هستند و البته بسیاری از زبانها، در گستره زیادی استفاده می شوند.

     

    مایکروسافت با ارائه ویژوال استدیو ۲۰۱۰ خود تحولی شگرف و عظیم را در برنامه نویسی دات نت را به وجود آورد. سیستم یکپارچه و بسیار کارآمد دات نت برای بسیاری از برنامه نویسان تحت وب مفید بوده و به راحتی می تواند ارتباط بین بسترها و اینترفیس های دیگر نرم افزارها و محیط های برنامه نویسی مایکروسافت را ایجاد نماید. در این میان زبان برنامه نویسی سی شارپ (#C) بیشتر از تمامی زبان ها مورد توجه برنامه نویسان قرار گرفت. به دلیل قدرت و کارایی بسیار بالای این زبان در مبحث شی گراء بودن، روز به روز به علاقه مندان و برنامه نویسانی که تمایل دارند تمامی امور نرم افزاری خود را با آن انجام دهند افزوده میشود. در زیر به طور کوتاه و مختصری با زبان سی شارپ آشنا خواهیم شد.

       

    - سی شارپ چیست؟
    سی‌شارپ زبانی شی گراء و سطح بالا از خانواده زبان‌های چارچوب دات‌نت شرکت مایکروسافت است. این زبان برپایه سادگی، مدرن بودن، همه منظوره و شی گرا بودن ساخته شد. آقای آندرس هلزبرگ، طراح زبان برنامه نویسی دلفی، سرپرستی تیم طراحان زبان #C را بر عهده داشت. این زبان دارای دستوری شی گرا مشابه ++C است و به شدت از زبان‌های جاوا و دلفی تاثیر پذیرفته‌است. در ابتدا نام این زبان COOL بود که مخفف C like Object Oriented Language بود، هر چند در جولای ۲۰۰۰، زمانی که ماکروسافت پروژه را عمومی اعلام کرد، اسم آن به #C تغییر پیدا کرد. آخرین نسخه آن نسخه ۴ است که از ویژوال استدیو ۲۰۱۰ استفاده می‌کند. سی شارپ زبان برنامه نویسی نوینی است که توسط شرکت مایکروسافت در ابتدای هزاره جدید میلادی، معرفی شد. این زبان از نظر نحو (Syntax) بسیار شبیه زبانهای برنامه نویسی C و ++C و جاوا (Java) است و البته بعد از همه آنها طراحی شده است. بنابراین بسیاری از ویژگی‌های مفید این زبان‌ها را حفظ و تقویت کرده و سعی شده است تا ویژگی‌های منفی آن‌ها را حذف کند.

       

    واقعیت این‌ است که هرچه توانائی‌های یک زبان برنامه نویسی بیشتر باشد، پیچیدگی‌های آن زبان نیز بیشتر می شود. به همین دلیل نیز می توان از زبان ++C به عنوان تواناترین و در عین حال پیشرفته ترین زبان برنامه نویسی یاد کرد. در دهه ۷۰ میلادی زبان C عرضه شد. بعد از موفقیت فراوان این زبان و با کسب تجربیات فراوان از نقاط ضعف و قدرت این زبان، در دهه ۸۰ میلادی زبان ++C عرضه شد. به دلیل ویژگیهای فراوان ++C، به سرعت گسترده شد و هم اکنون بسیاری از برنامه‌هایی که ما استفاده می‌کنیم توسط این زبان نوشته شده است. مهم‌ترین ویژگی زبان ++C نسبت به زبان C پشتیبانی این زبان از برنامه نویسی شی‌گرا است. اما واقعیت این است که زبان ++C بسیار پیچیده است و این امر علاوه بر اینکه تولید برنامه را فرآیندی سخت می کند، آموزش این زبان را نیز بسیار مشکل می کند. برای حذف ویژگی‌های زبان ++C و تقویت نکات قوت آن، در سال ۱۹۹۵ میلادی زبان جاوا (Java) به دنیای برنامه نویسی ارائه شد. البته در زبان جاوا سعی شده است روشهای بهتر و راحت تری برای ویژگیهای حذف شده پیشنهاد گردد. پس از آن در سال ۲۰۰۱ شرکت مایکروسافت نیز با ارائه زبان #C، زبان ساده و در عین حال قدرتمندی را ارائه داد.

       

    - چارچوب دات نت یا Microsoft.NET Framework چیست؟
    بسیاری از برنامه نویسان ممکن است این سئوال را در ذهن داشته باشند که عبارت Microsoft .NET Framework به چه چیزی اطلاق می شود و نیز اینکه «تفاوت Visual C# .NET با Microsoft.NET Framework چیست؟» به طور خلاصه می توان گفت «Microsoft .NET Framework مجموعه از کلاسها و توابع مورد نیاز برای برنامه نویسی است، اما C# یا Visual C# مجموعه دستورهای زبان برنامه نویسی است”. شما می توانید تمامی توابعی که در Microsoft .NET Framework وجود دارند، را خود نیز بنویسید. این به آن معنی است که Microsoft .NET Framework تنها برای کمک به برنامه نویسان طراحی و نوشته شده است. البته تعریف فوق کامل نیست اما برای شروع کار، می تواند پاسخی به پرسشهای شما باشد.

      

    - فرآیند برنامه نویسی سی شارپ چگونه است؟
    بسته به نوع زبانی که انتخاب می کنید، فرآیند برنامه نویسی نیز متفاوت است. برای زبان C#، این فرآیند به صورت زیر است:
    ابتدا شما مشخص می کنید چه نوع برنامه ای می خواهید طراحی کنید. انواع برنامه هایی که می توانید طراحی کنید بسیار زیاد است. به عنوان نمونه شما می توانید «برنامه ویندوز»، «برنامه وب»، «وب سایت»، «برنامه کنسول»، «کتابخانه کد» (Code Library) و .. ایجاد کنید. پس از انتخاب نوع پروژه، باید Visual Studio را باز کرده و نوع پروژه مورد نظر را انتخاب کنید. سپس، کد برنامه مورد نظر خود را بنویسید. صد البته هر برنامه دارای کدی متفاوت با دیگر برنامه ها است. حتی هر برنامه را می توان با چندین نوع کد نوشت. البته شما در تهیه هر برنامه می توانید از کدهایی که سابقاً نوشته نیز در شرایط خاصی استفاده کنید. در مرحله بعدی، باید برنامه خود را کامپایل کنید. عمل کامپایل، به معنی ترجمه زبان مشترک بین انسان و کامپیوتر به زبان قابل فهم توسط کامپیوتر است. در این مرحله، چنانچه برنامه نوشته شده توسط شما دارای خطای نگارشی باشد، به اطلاع شما رسانده خواهد شد و فرآیند کامپایل متوقف می شود
    البته در حین تولید برنامه، شما لازم است تا برنامه را در حین اجرا نیز بررسی کنید به این عمل اصطلاحاً دیباگ «Debug» گفته می شود. البته ترجمه تحت الفظی این عبارت “پشه گیری” است که خود دارای داستان جداگانه است! در حین تولید یک برنامه بارها و بارها، فرآیند ۳ و ۴ اجرا می شود. هر زمان که برنامه شما به حدی از کیفیت رسیده باشد که بتواند هدف غایی خود را برآورده سازد، وارد مرحله بعد خواهید شد.

       

    تست و ارزیابی صحت برنامه. بعد از اینکه برنامه به مراحل نهایی نزدیک شد و توانست تایید برنامه نویسان را اخذ کند (که البته الزامی به تعهد به بی نقص بودن برنامه تولید شده نیست) مدیران تست و بررسی، برنامه را در شرایط مختلف و با استفاده از اطلاعات زیادی که ممکن است حتی اشتباه نیز باشند، بررسی کرده و در صورت بروز خطا، مورد را جهت رفع به برنامه نویسان ارجاع می دهند. توصیه می شود که برنامه نویس، ارزیاب نباشد. چراکه برنامه نویس به صورت ناخودآگاه ممکن است مواردی را فراموش کند و در نتیجه برنامه کاملاً قابل اعتماد نباشد.

       

    - برنامه های سی شارپ چگونه اجرا می شوند؟
    برنامه‌هایی که شما با زبان سی شارپ می‌نویسید، دو نوع خروجی دارند: یا نهایتاً منجر به تولید فایلهایی از نوع dll می‌شوند (که بعداً توسط دیگر برنامه ها استفاده می‌شوند) و یا این که شما با تنظیمات خاصی، برنامه های اجرایی با پسوند exe را تولید می‌کنید. برنامه های اجرایی یا Exe به تنهایی و بدون نیاز به برنامه دیگری می‌توانند اجرا شده و کارهای مورد نیاز را انجام دهند.


    بخش نظرات این مطلب

    این نظر توسط Moohammad در تاریخ 1393/9/15/6 و 9:11 دقیقه ارسال شده است

    Moohammad گفته:

    سلام دوست گلم خوبی؟

    وبلاگت خیلی خوبه. به منم سر بزن خوشحال میشم نظر بدی

    تبادل لینک هم تو سایتم هست





    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:







    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند
      برای تبادل لینک 

       ابتدا ما را با عنوان

      هاستینگ رایگان

      و آدرس

       http://www.iran2.net

      لینک نمایید سپس مشخصات

       لینک خود را در زیر نوشته

       . در صورت وجود لینک ما

      در سایت شما لینکتان

      به طور خودکار در سایت ما

      قرار میگیرد.






    آخرین نظرات کاربران
    Moohammad - سلام دوست گلم خوبی؟

    وبلاگت خیلی خوبه. به منم سر بزن خوشحال میشم نظر بدی

    تبادل لینک هم تو سایتم هست



    - 1393/9/15
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به شبکه و آنتی ویروس و نرم افزار و زبانهای برنامه نویسی امتیاز دهید